Zodus. Je bent trots eigenaar van een schitterend pand – en je wil daar graag een fijne huurder in laten thuiskomen. Maar hoe begin je daar eigenlijk aan – en waar moet jij zoal rekening mee houden als kersvers verhuurder? Je kan dit natuurlijk helemaal zelf doen, maar wist jij dat wij bij UGLY ook graag verhuurders onder onze vleugels nemen? Contactpersoon van dienst: ons’ Marie, specialist in verhuur, ontzorging en stralende glimlachjes. Vandaag vertellen we je wat meer over wat zij zoal voor jou kan betekenen… En erna nog vragen? Eén adres: marie@ugly.be!  


Stap één: eerste kennismaking en voorbereiding

Eerst en vooral moeten we natuurlijk weten waarover we spreken. Daarom komen we graag bij je langs. We bewonderen je pand in al haar glorie, bespreken de realistische huurprijs en vertellen je wat meer over hoe onze dienstverlening in haar werk gaat. Stel ons gerust al je vragen, zodat je volledig onderbouwd je beslissing kan maken.

Beslis je vervolgens om met ons in zee te gaan? Leun dan gerust relaxed achterover, want wij gaan meteen voor jou aan de slag! We vragen de nodige informatie op (zoals jouw ID en het EPC, want dat is een verplichting vooraleer we online mogen gaan), bezorgen je de bemiddelingsopdracht voor ondertekening en gaan aan de slag met het opmaken van je advertentie. We zorgen voor mooie foto’s, een nog mooiere tekst en al het nodige om zo’n duidelijk mogelijk online beeld te schetsen van jouw pand.


Stap twee: we zetten je pand op haar mooist online

Wanneer alles klaarstaat, zijn we klaar om jouw pand te delen. Dat doen we op onze website, maar ook (stapsgewijs) op portaalsites zoals Immoweb en Immoscoop. Voor we dat doen, vragen we je natuurlijk eerst welke bezoekmomenten voor jou, of je huurder, het beste uitkomen.

Wanneer de advertentie online staat, krijg je van ons ook de link doorgestuurd: zo weet jij precies wanneer de show van start kan gaan!


Stap drie: wij organiseren de bezoeken

Tof, eh? Zo moet jij je echt nérgens zorgen om maken! Bij het eerste bezoek dat we doen, plaatsen we trouwens ook nog een te-huur-bord voor ultieme zichtbaarheid. Elke kandidaat-huurder krijgt tijdens het bezoek een pand- en kandidatuurfiche mee.


Stap vier: we verzamelen alle kandidaturen en kiezen een gelukkige

We houden alle ingevulde kandidatuurfiches netjes bij en sturen je deze per mail door. We hebben deze mensen natuurlijk ook ontmoet, dus we voorzien ook een korte omschrijving van onze eigen indruk en eventuele extra informatie. Zo weet jij precies wie jij binnenkort misschien in huis haalt! Iemand gekozen? Dan organiseren we (indien gewenst) een kennismakingsgesprek en maken we het contract op. We informeren ook de andere kandidaten.


Stap vijf: we zetten jouw dossier van A tot Z op

We maken alle documenten aan om de huurwaarborg (via Korfine) in orde te brengen, stellen de huurovereenkomst op en zetten de plaatsbeschrijving in gang (die kan je zelf doen of er onze expert CheckNet voor raadplegen, wat jij wil). We sturen de huurovereenkomst door naar beide partijen voor goedkeuring en vragen de nodige betalingen bij jouw gloednieuwe huurder op (de eerste maand huur + kosten en de huurwaarborg van drie maanden). Verder doen wij ook altijd een voorstel voor een brandverzekering: da’s weer een zorg minder voor de huurder!


Stap zes: we tekenen samen op kantoor

Marie maakt vervolgens het ontwerp van de huurovereenkomst op, laat deze nalezen door beide partijen – en regelt een moment voor ondertekening. Meestal gebeurt dit digitaal, maar dat kan natuurlijk ook gezellig bij ons op kantoor: zo kunnen jullie elkaar ontmoeten – én proeven van onze exquisiete koffie…


Stap zeven: nazorg

Wandelen jullie na ondertekening de deur uit, dan registreren we de getekende documenten officieel, zodat alles tiptop in orde is. De huurder mag dan de sleutels bij ons komen afhalen – of dit onderling met de verhuurder regelen. We nemen ook de meterovername voor onze rekening (via partner Smooved), zodat je je ook hier niet moet mee bezighouden. Ontzorging, iemand? We checken alles nog een laatste keer vooraleer we afsluiten en factureren – en blijven natuurlijk beschikbaar voor vragen!


En last but not least, wakostda?

En dan, natuurlijk: het belangrijkste om weten… ons tarief. Omdat transparantie en duidelijkheid bij ons al-tijd centraal staan, en we weten dat je graag goed voorbereid bent: voor de goeie zorgen van Marie vragen we een tarief van één maand huur (exclusief BTW – en beginnend aan een minimum ereloon van €750 excl. BTW). Daarvoor kunde nie sukkelen, eh? 😉

Meer weten? Contacteer marie@ugly.be!