‘Als vastgoedmakelaar is geen enkele dag hetzelfde.’ Een waarheid als een koe – en voor veel makelaars precies de reden om voor dit carrièrepad te kiezen. Niet zo heel gek: een job als makelaar vraagt verschillende talenten – en verschillende interesses. Je moet de verhalen van een pand, en haar mensen, kunnen vertellen. Een luisterend oor is een must – net zoals een talent om snel na te denken en advies te geven.

Daarnaast is ’t belangrijk om geen zittend gat te hebben: zo’n makelaar is tenslotte dikwijls op pad, hetzij om rondleidingen te geven, pandjes te gaan schatten of om in de straten te gaan prospecteren. En we zouden er nog veel meer over kunnen vertellen – maar dat laten we het liefst aan de makelaar zelf over…


Marie neemt jullie mee op pad

Vandaag is het de beurt aan Marie: deze vrolijke makelaar, en regioverantwoordelijke voor postcode 2000, laat jullie vandaag zien hoe zo’n dag in ’t leven van een vastgoedspecialist bij UGLY eruit kan zien. Ze neemt jullie enthousiast mee op wandel – en biedt een inkijkje in al dat interessants dat zoal op haar pad komt…

8u: wakker worden met een koffie –

maar zonder ontbijt…

En dat is een bewuste keuze…


9u: … want het is teammeeting – en daar wordt altijd lekkers voorzien!

Bij UGLY trappen we elke donderdag af met een teammeeting. We nemen een uurtje de tijd om alle panden te overlopen. Dewelke zijn net online, welke panden kunnen wat meer aandacht gebruiken – en welke panden komen eraan? We denken samen na over oplossingen en grijpen dit moment aan om elkaar te helpen, advies te geven – en… samen te ontbijten. De collega die die week permanentie heeft op zaterdag, neemt traditiegetrouw iets lekkers mee. Tof!

11u: toelichting waardebepaling en werking UGLY

Om 11u komt er een potentieel verkoopster langs om te weten te komen hoeveel haar pand in hartje Antwerpen nu precies waard is. ‘Ik ging er vorige week heen om een beeld te krijgen en vandaag mag ik het resultaat van mijn berekeningen meedelen. De eigenares heeft zelf een idee, maar ik dénk dat ik haar blij ga maken met mijn resultaten…’, glimlacht Marie.

12u: lunch

De waardebepaling duurt een béétje langer dan normaal: de eigenares kon er maar niet van over hoeveel haar baksteen in Antwerpen vandaag waard is… Dus na het afscheid nemen is het meteen lunchtijd. We zetten ons vandaag aan tafel met onze co-workers van helder renovaties, da’s altijd gezellig!

13u: rondleiding appartement en ophangen van onze borden

Om 13u hebben we een afspraak in het gezellige Mortsel: daar leiden we een tof koppeltje rond in een nog toffere duplex. ‘Ik geef bezoekers altijd de tijd om op ’t gemak door het huis of appartement te struinen, beantwoord eventuele vragen en denk mee na over infrastructurele zaken. Daarnaast laat ik hen altijd eventjes alleen zodat ze ongestoord kunnen bespreken wat ze net gezien hebben – en rond ik af met de vraag of ik nog iets kan betekenen, en geef ik de volledige fiche met alle informatie af’, licht Marie toe.

Nadat de bezoekers vertrokken zijn, hangen we een schoon ‘te huur’ bord aan het raam – en vertrekken we naar onze afspraak: de ondertekening van een contract!

14u: de plannen veranderen – dat gebeurt ook!

Maar ach, het noodlot slaat toe – en die afspraak wordt wegens ziekte verzet. Geen ramp: als vastgoedmakelaar moet je weten hoe snel te schakelen en om te gaan met onverwachtse veranderingen van de plannen. We rijden dus niet naar de volgende locatie, maar terug naar kantoor: daar liggen ook nog heel wat taken op ons te wachten…

15u: flyers maken en bussen

Koffietje zetten – en achter de laptop kruipen: wat kunnen we nog doen om bepaalde pandjes wat meer aandacht te geven, nu we twee uur vrij hebben? ‘Flyers maken!’, zegt Marie enthousiast. Die maken we per pand op, met telkens de mooiste eigenschappen en troeven in de kijker, om vervolgens in de buurt in de brievenbussen te gaan steken. Dit zorgt niet enkel voor meer naamsbekendheid – maar zorgt er hier en daar toch voor dat we een koper op een niet-digitale manier vinden. De flyers worden ontworpen, geprint en Marie springt op de fiets om deze te gaan bussen.

17u: einde van de werkdag


Waarom werken bij UGLY zo leuk is – volgens Marie

Wanneer we Marie vragen naar de redenen waarom ze indertijd voor UGLY koos, hoeft ze niet lang na te denken. ‘UGLY is een concept dat geen ander vastgoedkantoor te bieden heeft’, zegt ze resoluut. ‘Dat sprak me dan ook meer aan tussen al die andere vastgoedkantoren die makelaars zoeken om ‘gewoon’ te helpen verhuren en verkopen’, licht ze toe.

Daarnaast is ook het jonge team een absolute meerwaarde voor Marie: ‘Iedereen is hier echt super gedreven en erop uit om elke nieuwe inkoop tot een succes te maken. Deze dynamiek zorgt ervoor dat ik me hier meteen thuis voelde!’ Verder kan ook zéker dat mooie kantoor geen kwaad… ‘Klinkt cliché, hé?’, lacht ze. ‘Maar het is gewoon wel zo: het is véél leuker om te komen werken in een mooi en kleurrijk bureau, dan in een kaal kantoor op van die typische, lelijke bureaustoelen.’

Als laatste, maar voor Marie zelf misschien toch de belangrijkste reden: ‘De vrijheid en het vertrouwen waarmee hier gewerkt wordt. Ik mocht al vanaf de start meteen veel op zelfstandige basis doen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik sneller zelfzeker en vertrouwd in de job stond. Ik durf me vandaag zelfs al een beetje ‘ervaren’ te noemen!’ (lacht)


Zin om samen met Marie de vastgoedwereld te veroveren?

Bekijk dan zéker al onze openstaande vacatures, want wij zijn op zoek naar talent. Het belangrijkste is dat je een onevenaarbare passie voor vastgoed hebt – en nog meer goesting om deze passie aan te scherpen tot de expertise waar wij bij UGLY zo bekend om staan.